Kategorier
- Allmänt om lån
-
Bolån
- Kan jag hyra ut min bostad i andra hand om jag har ett bolån hos Bluestep Bank?
- Vad är lån med bostaden som säkerhet?
- Kan jag låna med bostaden som säkerhet om jag har betalningsanmärkningar och skulder?
- Kan jag låna med bostaden som säkerhet även om jag inte har en fast anställning?
- Vilka typer av bostäder kan belånas med ett bolån?
- Alla
- Bolån - betala
- Bolån - lånelöfte
- Bolån - räntor
- Privatlån
-
Spara - allmänt om sparkonton
- Vad innebär det att sparkontot omfattas av den statliga insättningsgarantin?
- Varför får jag ett autogiromedgivande när jag öppnat ett konto?
- Varför kan jag inte använda BankID när mitt antivirusprogram F-Secure är igång?
- Är det säkert att göra mina bankärenden på er webbplats?
- Hur hanterar ni den personliga inloggningsinformationen?
- Alla
- Spara - insättningar och uttag
- Spara - räntor
- Spara - öppna sparkonto
- BankID - tekniska frågor
- Övrigt
Hur hanterar Bluestep Bank klagomål?
Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda med våra produkter, tjänster och vår service. Därför är dina synpunkter viktiga för oss.
Om du är missnöjd med våra produkter, tjänster eller vår service är du välkommen att inkomma med dina synpunkter. I första hand ska du kontakta den person som utfört ditt ärende för att få ytterligare förklaring och reda ut eventuella missförstånd. I andra hand kan du vända dig till klagomålsansvarig och be om en ny bedömning.
För att klagomålsansvarig ska kunna sätta sig in i ärendet och kunna besvara ditt klagomål på bästa möjliga sätt ber vi dig redogöra för grunden för ditt klagomål samt inkomma med relevanta underlag.
Klagomålsansvarig på Bluestep Bank
Bluestep Bank AB
Att. Klagomålsansvarig
Box 23138
104 35 Stockholm
Telefon: 08-501 004 00
E-post: klagomal@bluestep.se
Ditt klagomål kommer att besvaras så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från mottagande av klagomålet, om ej annat meddelats.
Du har även möjlighet att få kostnadsfri rådgivning avseende ett klagomålsärende. Du kan t.ex. vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå eller konsumentvägledaren i din hemkommun. Du kan även få oberoende vägledning av Konsumentverket genom Klagoguiden.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon: 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
Kommunala konsumentvägledningen
Kontaktuppgifter till din lokala konsumentvägledare finns på din hemkommuns hemsida och på www.hallakonsument.se.
Om du är missnöjd med Bluestep Banks beslut finns möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol. ARN prövar opartiskt tvister mellan konsumenter och företag. Det kostar ingenting att få ett ärende prövat hos ARN och Bluestep åtar sig att medverka i ARN:s behandling av tvisten. Ärendet måste dock anmälas skriftligen inom ett år från Bluestep Banks beslut i ett klagomålsärende.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Telefon: 08-508 860 00
www.arn.se
Ett ärende kan även hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol. En domstolsprocess är förknippad med kostnader.
Allmän domstol, Domstolsverket
551 81 Jönköping
Telefon: 036-15 53 00
www.domstol.se