Logga in på Mina sidor
Logga in på Mina sidor hos Bluestep Bank för att se och ladda ner ditt lånelöfte, hantera dina lån och betalningar samt få överblick över dina sparkonton. Du loggar säkert in med BankID, direkt från mobil, surfplatta eller dator.
Hur loggar jag in på Mina sidor?
Att logga in hos Bluestep Bank är enkelt. Klicka på knappen ovan så omdirigeras du till inloggningen där du identifierar dig med BankID. När du är inloggad kommer du direkt till Mina sidor där du ser aktuell information om dina ärenden.
Vad kan jag göra på Mina sidor?
På Mina sidor får du en tydlig översikt över dina lån och sparkonton. Här kan du bland annat:
- Följa status på din lånelöftesansökan
- Ladda ned ditt lånelöfte
- Hantera dina lån och fakturor
- Öppna sparkonton och hantera insättningar, överföringar och uttag
- Uppdatera kontaktuppgifter
Säkerhet vid inloggning
För din trygghet använder Bluestep Bank alltid BankID för inloggning till Mina sidor. Det är viktigt att:
- Aldrig dela ditt BankID med någon annan
- Logga ut när du är klar
- Vara uppmärksam på bluffmejl eller bedrägeriförsök
Vanliga frågor och svar
-
Kan jag beställa BankID av Bluestep Bank?
Nej, Bluestep Bank utfärdar inte BankID. På www.bankid.com hittar du en lista över de banker som erbjuder BankID.
-
Är det säkert att göra mina bankärenden på er webbplats?
När du loggar in på Mina sidor använder vi oss av säker informationsöverföring, vilket innebär att inga obehöriga kan komma åt din information.
Krypteringsteknologin vi använder heter Secure Socket Layer (SSL). Krypteringen medför två saker, dels gör den kommunikationen avlyssningssäker och dels är du säker på att du som kund kommunicerar med Bluestep Bank. Det är dock viktigt att du också håller din egen mobiltelefon, dator eller surfplatta uppdaterad.
-
Hur hanterar ni den personliga inloggningsinformationen?
Så kallad phishing eller nätfiske innebär att någon med kriminella avsikter försöker komma över personlig inloggningsinformation från kunder som använder elektronisk kommunikation med t.ex. finansiella företag. Våra kunder har till vår kännedom aldrig utsatts för denna typ av aktivitet när de kommunicerat med oss.
Vi vill understryka att vi aldrig ber våra kunder, på annat sätt än genom inloggningsrutinen, att överlämna personlig information varken genom webbplatsen, e-post eller via annan elektronisk kommunikation.
-
Vad gör jag om jag glömt min kod till BankID?
Du kan inte få tillbaka en bortglömd kod till BankID. Spärra ditt BankID och beställ ett nytt från banken som utfärdat det.
-
Vad gör jag om mitt BankID blivit spärrat?
Ditt BankID kan spärras av flera orsaker. Det kan bland annat bero på att du slagit in fel kod för många gånger, eller på att gilltighetstiden gått ut. Kontakta banken som utfärdat ditt BankID för att beställa ett nytt.
-
Jag har problem med att logga in med BankID, vad gör jag?
Starta om din mobiltelefon, dator eller surfplatta. Se också till att din enhet är uppdaterad och att du är ansluten till internet. Om inte det fungerar så kan du testa att rensa historik och cookies i din webbläsare. Du kan även testa att logga in på en annan enhet än den som inte fungerar.
Om du fortfarande har problem så är du välkommen att kontakta oss.