Vanliga frågor och svar
Jag gjorde ett uttag för flera dagar sedan, varför har jag inte fått pengarna?
Det beror på att dina pengar skickas via autogiro genom Bankgirocentralen. Samtliga uttag som registrerats under en dag skickas vid dagens slut i en samlad datafil till Bankgirocentralen, som behandlar filen och drar beloppen från Bluestep Banks konto. Därefter registreras filen från Bankgirocentralen hos din bank, som i sin tur placerar beloppet på ditt föranmälda utbetalningskonto. Det förloppet tar normalt mellan 2-5 bankdagar.
Vanligaste frågorna inom Insättningar och uttag:
- Hur gör jag en insättning, uttag eller överföring på mitt sparkonto?
- Vad har ni för gränser på insättningar och uttag?
- Hur många uttag får jag göra från sparkontot?
- Varför kan jag inte göra uttag direkt efter att jag öppnat mitt konto?
- Hur länge behöver jag vänta på mina pengar om jag har ett 30-dagarskonto?
Hittar du inte svaret på din fråga?
Du är varmt välkommen att kontakta oss.
Ring oss på telefon 0770-33 01 00