
Vanliga frågor och svar
Hur ändrar jag uttagskonto?
Logga in med BankID. Uttagskonto ändrar du i kontodetaljerna, som du når genom att klicka på plus-tecknet bredvid varje kontonummer. Till höger i kontodetaljerna finns en länk som heter "Ändra uttagskonto". Ange ett nytt uttagskonto och signera med ditt BankID.
Tänk på att uttagskontot måste tillhöra dig och vara ett så kallat transaktionskonto, som används för löpande transaktioner och tillåter autogirokoppling. Det konto dit du får lön eller pension är vanligtvis ett transaktionskonto. Om din banks clearingnummer är femsiffrigt ska endast de fyra första siffrorna anges i clearingfältet.
Om du inte har BankID kan du ändra uttagskonto genom att skriva ut en blankett och skicka till oss.
Vanligaste frågorna inom Insättningar och uttag:
- Hur gör jag en insättning, uttag eller överföring på mitt sparkonto?
- Vad har ni för gränser på insättningar och uttag?
- Hur många uttag får jag göra från sparkontot?
- Varför kan jag inte göra uttag direkt efter att jag öppnat mitt konto?
- Jag gjorde ett uttag för flera dagar sedan, varför har jag inte fått pengarna?
Hittar du inte svaret på din fråga?
Du är varmt välkommen att kontakta oss.
Ring oss på telefon 0770-33 01 00