Kategorier
- Allmänt om lån
-
Bolån
- Kan jag hyra ut min bostad i andra hand om jag har ett bolån hos Bluestep Bank?
- Vad är lån med bostaden som säkerhet?
- Kan jag låna med bostaden som säkerhet om jag har betalningsanmärkningar och skulder?
- Kan jag låna med bostaden som säkerhet även om jag inte har en fast anställning?
- Vilka typer av bostäder kan belånas med ett bolån?
- Alla
- Bolån - betala
- Bolån - lånelöfte
- Bolån - räntor
- Privatlån
-
Spara - allmänt om sparkonton
- Vad innebär det att sparkontot omfattas av den statliga insättningsgarantin?
- Varför får jag ett autogiromedgivande när jag öppnat ett konto?
- Varför kan jag inte använda BankID när mitt antivirusprogram F-Secure är igång?
- Är det säkert att göra mina bankärenden på er webbplats?
- Hur hanterar ni den personliga inloggningsinformationen?
- Alla
- Spara - insättningar och uttag
- Spara - räntor
- Spara - öppna sparkonto
- BankID - tekniska frågor
- Övrigt
Hur använder sig Bluestep Bank av BankID i telefonsamtal?
Största delen av Bluestep Banks kommunikation med våra kunder sker över telefon. Det är därför viktigt för din och vår trygghet att vi kan identifiera dig på ett säkert sätt. I telefon gör vi det med BankID.
Vi kommer endast be dig identifiera dig med BankID om du ringer in till oss, eller om du meddelats annat.
När du använder BankID är det viktigt att du inte uppger din kod för någon per telefon och att du noggrant läser de texter som visas i BankID applikation innan du signerar.
Skulle du känna dig osäker på om den du pratar med ringer ifrån Bluestep Bank bör du avsluta samtalet och ringa vår kundtjänst på 0770-18 25 70.