Logga in

BankID - tekniska frågor

Kategorier

  • Vad gör jag om jag glömt min kod till BankID?

    Du kan inte få tillbaka en bortglömd kod till BankID. Spärra ditt BankID och beställ ett nytt från banken som utfärdat det.

  • Kan jag beställa BankID av Bluestep?

    Nej, Bluestep utfärdar inte BankID. På www.bankid.com hittar du en lista över de banker som erbjuder BankID.

  • Vad gör jag om mitt BankID blivit spärrat?

    Ditt BankID kan spärras av flera orsaker. Det kan bland annat bero på att du slagit in fel kod för många gånger, eller på att gilltighetstiden gått ut. Kontakta banken som utfärdat ditt BankID för att beställa ett nytt.

  • Kan jag öppna ett sparkonto utan BankID?

    Ett BankID kan underlätta när du vill starta sparkontot, men också när du ska logga in på sparportalen. Du kan öppna ett sparkonto hos Bluestep utan BankID. Kontakta oss via mail på sparkonto@bluestep.se eller ring 0770-332 002 så hjälper vi dig.

  • Vad gör jag om mitt BankID inte fungerar?

    Prova att logga in på banken som utfärdat ditt BankID med hjälp av BankID. Om det inte fungerar, kontakta dem för att få hjälp. Om du inte har några problem att logga in på andra ställen, men problemet kvarstår när du ska logga in på Bluestep, vänligen kontakta oss på 0770-332 002.