Logga in

På grund av högt inflöde av nya kunder så har vi längre handläggningstid.

Hantera ditt sparkonto - manuellt eller i sparportalen

Logga in med BankID och gör dina transaktioner när det passar dig. Om du inte har BankID hittar du här blanketter för manuell hantering av ditt sparkonto. Du är också välkommen att kontakta oss om du har någon fråga eller fundering.

Insättningar på ditt sparkonto

Insättningar görs via Bankgiro till bankgironummer 309-4075. Du måste ange ditt OCR-nummer när du gör en insättning på ditt konto. Du hittar ditt OCR-nummer under fliken "Kontoöversikt" när du har loggat in med BankID. Om du inte har BankID kan du sätta in pengar via post eller på ditt bankkontor genom att använda en bankgirotalong. Om du har öppnat ditt konto via post har du fått insättningsblanketter hemskickade. Insättningen brukar finnas på ditt sparkonto inom 1 till 3 bankdagar.

Observera att om du har öppnat ett sparkonto med fast ränta måste insättningen finnas på sparkontot inom 28 dagar från det datum du öppnar kontot, sedan stängs kontot för framtida insättningar.

Uttag från ditt sparkonto

Logga in genom att identifiera dig med BankID. Gå sedan till fliken "Uttag". Ange hur mycket pengar du vill ta ut och bekräfta uttaget. Pengarna förs över till ditt utbetalningskonto och finns tillgängliga inom 3 till 5 bankdagar. Om du inte har BankID skickar du in uttagsblanketten du fick när kontot öppnades. Du hittar också en uttagsblankett längst ner på sidan. Fyll i blanketten och skicka den till:

BlueStep Servicing AB
Box 825
251 08 Helsingborg

Observera att inga uttag från våra sparkonton med fast ränta kan göras före den bindningstid du valt har passerat. Du kan inte heller avsluta ett fasträntekonto i förtid.

Ändra utbetalningskonto

Du kan ändra ditt föranmälda utbetalningskonto i sparportalen eller genom att fylla i blanketten "Ändring av uttagskonto" som du hittar längst ner på den här sidan. Skicka den till:

BlueStep Servicing AB
Box 825
251 08 Helsingborg

Tänk på att du även måste bifoga en intygad kopia av en giltig ID-handling, exempelvis svenskt ID-kort, körkort eller pass.

Överföring mellan sparkonton

Logga in genom att identifiera dig med BankID. Gå sedan till "Överföring mellan konto". Ange vilket konto som du vill göra överföringen till och beloppet. Om du inte har BankID skickar du in blanketten "Överföring mellan sparkonto" som du hittar längst ner på den här sidan och skickar den till:

BlueStep Servicing AB
Box 825
251 08 Helsingborg

Avsluta konto

Avsluta ditt konto gör du enklast i sparportalen du kan också  ladda ner och fylla i blanketten "Avsluta sparkonto" som du hittar längst ner på den här sidan och skicka den till:

BlueStep Servicing AB
Box 825
251 08 Helsingborg

Pengarna finns normalt på ditt utbetalningskonto 3-5 bankdagar efter att vi mottagit din uttagsblankett.

Genom att använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies här