Logga in

Privatlån - betala

Kategorier

  • Kan jag få betalningsfri månad på mitt privatlån?

    Bluestep erbjuder inte betalningsfri månad. Om du har svårt att betala – kontakta oss på 08-501 01 252 så försöker vi tillsammans hitta en lösning.

     
  • Om jag inte betalar mitt privatlån i tid, vilka extra kostnader kan tillkomma?

    Kostnader för privatlån

    Förseningsavgift 125 kr
    Påminnelseavgift 60 kr
    Inkassokostnad 180 kr

     

    Dröjsmålsränta tillkommer på obetalt belopp.

  • Hur fungerar återbetalningen av mitt privatlån?

    Varje månad betalar du av ett litet belopp på lånet som gör att din skuld minskar

     

    För privatlån är återbetalningstiden mellan 1 och 15 år. Ju längre tid du betalar av lånet på, desto lägre blir månadsbetalningen. Men då måste du istället betala över en längre period.

     

    Du kan när som helst lösa lånet genom att betala tillbaka hela lånebeloppet. Om du har ett bundet lån kan det dessutom utgå ränteskillnadsersättning.

  • Hur gör jag en manuell inbetalning via Bankgiro på mitt privatlån?

    Gör en manuell betalning genom att använda bankgiro- och OCR-numret som du hittar längst ner på din faktura.

  • Kan jag lösa mitt privatlån i förtid?

    Det går bra att lösa ditt lån hos oss i förtid. Du kan flytta över lånen till en annan långivare när som helst. Det förutsätter naturligtvis att den nya långivaren godkänner överflyttningen.

  • Vad händer om jag inte kan betala för mitt privatlån?

    Ibland inträffar det oförutsedda saker som gör att det tillfälligt kan bli svårt att betala för lånet. Ta kontakt med oss så snart som möjligt om du har problem att betala för lånet. Då försöker vi att hitta en lösning tillsammans med dig.

     

    Om du har ett privatlån som du inte kan betala tillbaka på riskerar du utmätning av din inkomst genom Kronofogden.

     

    Budget- och skuldrådgivare

    I varje kommun arbetar en budget- och skuldrådgivare dit du kan vända dig för att få rådgivning om din ekonomi. Rådgivaren kan hjälpa dig att göra en budget och ge dig praktiska råd hur du ska hantera och prioritera dina skulder. Det kostar inget att få träffa en budget- och skuldrådgivare och de har tystnadsplikt.

    Läs mer om budget- och skuldrådgivning på www.konsumentverket.se

  • När gjorde jag senast en inbetalning för mitt privatlån?

    Information om dina kommande betalningar hittar du på din avi som vi skickar ut varje månad. Skulle du ha missat en betalning framkommer denna information på avin under informationen om obetalda avier. Har du frågor gällande dina betalningar är du välkommen att kontakta oss.

  • Jag kommer ha svårt att betala nästkommande avi för mitt privatlån, kan ni hjälpa mig?

    Kontakta oss på telefon så snart som möjligt så försöker vi tillsammans med dig hitta en lösning.

  • Hur vet jag att min betalning för mitt privatlån har bokförts?

    Räkna med att det tar upp till 3 bankdagar innan din betalning har bokförts. Kontakta oss om du har frågor gällande en betalning.

  • Vad kan jag göra för att komma ikapp betalningarna för mitt privatlån?

    Kontakta oss på telefon så gör vi en individuell bedömning och ser över hur vi kan hjälpa dig.

  • Betalningen för mitt privatlån har inte dragits, trots att det fanns pengar på kontot, varför?

    Om vi inte lyckats dra din betalning har det troligtvis inte funnits full täckning på ditt konto. I annat fall bör du kontakta din bank för att reda ut problemet. Om du satt in pengar i efterhand kan du kontakta oss så gör vi en extra dragning för att säkerställa att pengarna kommer in till oss.